*************Strukturerende Mekanismer************

Engang var det klippekort og kontanter
Falske id-kort og frimærker på konvolutter
Fastnettelefon og tracking på VHS-maskinen

Nu er det Rejsekort og kodeord
Fingerscanning og dankort 
Mail-korrespondance og sociale medier

Før i tiden kunne man flyve under radaren
og leve det stille liv 
Nu efterlader vi digitale fodspor
i en computeriseret verden af nuller og et-taller 

En understrøm af data griber fat i vores identitet
og sladrer om vores gøren og laden
Gennem ting vi liker og cookies vi klikker ja til
kontrolleres og fastlægges vores adfærd

Så nu har jeg fået min egen stregkode
der dokumenterer alt - lige fra mine seksuelle præferencer 
og politiske overbevisning - til min følelsesmæssige ustabilitet 
og hvilke stimulanser jeg indtager

Scan bare stregerne og kom indenfor i privatsfæren... 
Men husk at jeg fralægger mig ethvert ansvar 
for hvad du oplever i min hjerne
eller hvilke konklusioner du vælger at udlede...